Monday, September 16, 2013

Servis yang celaru

Hari ni jejalan dengan adik dan mak ke sebuah pasaraya di wangsa maju.
Setelah membeli barang keperluan rumah adik ajak makan di sebuah restoren segera. "Kita g yang sebelah sini, kat sana ada playground, budak2 leh main pas makan". Aku ok jer...orang nak belanja ikutkan jerla yer dak.
Masa membuat pesanan,  oder macam biasa jer pun, cuma nak upgrade air suma ke milo....boleh dia kata, "kak, ulang 1x lagi dan sebut satu2 sbb sy nak key in".  Ok...kita pun sebut lah satu2, tu pun  lembap nak fahamkan apa yang kita nak...( x mo ckp byk, husnodzon...budak ni br masuk keja kot?)...
Ok dah bayar, amik hidangan dan terus duduk. Baru perasan, lain dari yang kita oder dan barang pun tak cukup. Pergi minta tukar....tak minta maaf pun sebab salah bg hidangan dan x cukup. ( pihak pengurusan kena wat sesuatu kat sini). Bukannya byk pun, utk hidangan 4orang jer pun. 3 hari lepas aku pergi restoren ni tapi cawangan kat kaw rumah, orang lg ramai dari caw sini, tapi efficient jer dorang kerja, boleh jer senyum dan berbudi bahasa...dan aku oder lagi byk dari yang hari ini....
Mungkin sebab dah biasa cepat walau dimana aku pergi, even ke cawangan orang bisu di sentul, jadi aku anggap semua caw mempunyai keseragaman kecekapan pengurusan.....
Moral : tiada yang sempurna.
Rasanya caw ini ramai orang sbb ada playground dan senang parent membawa keluarga. Dan memang diperhatikan disini ramai budak2.....selain kapel yang dating.


Aku yang menulis ni pun dah naik celaru...............


Photo

No comments:

Post a Comment