Saturday, September 07, 2013

Tapai pulut daun getah

Pernah rasa tapai pulut? Makan tapai pulut?
Hmmmmm....makan sejuk-sejuk cukup sedap....tapi awas jangan makan banyak2, nanti malam panas badan.

Tadi pergi open house raya (walaupun bulan raya dah habis), dalam banyak2 makanan yang terhidang, aku cukup tergoda dengan tapai ini.

Dah x ramai orang yang pandai membuatnya, terutama golongan muda, termasuk aku la tu (aku muda lagi ker?).

Yang membuatnya sungguh klasik ialah dibalut dengan daun getah. Sekarang dah moden, orang buh lam bekas plastik jer, nak senang. Lagipun mana nak dapat pokok getah di kola lumpur ni?  Kalu kat kampung aku dolu-dolu tapai warna hijau dan dikepal dan dibalut ngan daun keladi.

P/s : makan ngan aiskrim sedap gak, kata orang. Tapi aku tak suka.:-[

No comments:

Post a Comment