Friday, April 12, 2013

Jom kita mengundi

Bismillah

Marilah mari
kita mengundi
jalankan kewajipan
pada negara....

Parlimen dah bubar sepenuhnya...
Tarikh mengundi dah tahu   .....5/5/2013
Jadi apa lagi.......tunggu penamaan calon jer la kot....pastu .kempen......kempen....kempen...sampai hari buang undi....

Apa kena mengena dengan kita?
Tah. Bagi orang marhaein macam aku ni tak amik pusing sangat.... (tapi kualiti calon kena amik tau la - syyyy undi adalah rahsia - ye ker?)

Kalu tak silap aku, ni kali ke3 kot aku mengundi, atau kali ke4? rasanya kali ke4.
Wah! patriotiknya aku....he he he
1st buang undi kat sek cina (tah apa namanya - tepi sebelah kiri gereja kat smcs)
2nd kat sek cina - depan komart
3rd kat sek  Agama Raudhatul Mustakim

Kalu ikut senarai ini - sahlah aku akan buat kali ke 4
 lg sekali di sek Agama RM



 




Setakat ini, hanya parti-parti ini yang dijangka akan bertanding..
Tapi ....p e r c a y a l a h........
pada hari penamaan calon nanti...
mesti ada calon bebas dan bermacam-macam lambang.

Apa pun pesanan kepada kekawan dan diri sendiri...
Imam yang dicari haruslah yang terbaik....
Istiharahlah kita dalam mencari pemimpin, agar pemimpin yang dicari dapat memimpin kita ke SYURGA akhirat. Bukan leka dalam syurga dunia, dalam dunia yang penuh fatamorgana ini.

No comments:

Post a Comment